Nieuws

Agenda en beslissingen raadplegen

Raadpleeg de agenda en de (ontwerp)beslissingen van de gemeenteraad en de commissies. Ook titels van collegebeslissingen kan u raadplegen, evenals de titels van de besluiten van de algemene vergadering en raad van bestuur van welzijnsvereniging Sakura.

Vanuit de agenda kan u doorklikken naar:

  • de tekst van de beslissingen (voor de gemeenteraad)
  • de tekst van de ontwerpbesluiten (voor de vergaderingen van de commissies)
  • de titels van de beslissingen van het college van burgemeester en schepenen
  • de titels van de beslissingen van de AV en RvB van Sakura

Raadpleeg agenda’s en (titels van) beslissingen van de gemeenteraad, commissies, college en vergaderingen van Sakura 

Voor vragen kan u contact opnemen met de Dienst Secretariaat tel. 09 235 31 00, e-mail: secretariaat@lokeren.be

Bekendmakingen op categorie

Alle berichten Algemeen nieuws Bibliotheek Cultuur Digitalisering Evenementen In de kijker Jeugd Kinderopvang Kunstacademie Mobiliteit Museum Ondernemen Onderwijs Park ter Beuken Service Speloke Sport Toerisme Vacatures

30/07/2025
Algemeen nieuws Ondernemen Vacatures

Word jij de horeca-uitbater op sportsite Moerbeke?

Farys zoekt in opdracht van Stad Lokeren een horeca-uitbater voor de sportsite in Moerbeke. Ben jij een gedreven ondernemer met een hart voor horeca én sport? Dan is dit unieke concessieaanbod iets voor jou!

Waarom kiezen voor dit aanbod?

Deze horecazaak maakt deel uit van de gloednieuwe sportsite in het centrum van de Lokerse deelgemeente Moerbeke, met onder andere drie voetbalvelden, een sporthal met sportzaal en overdekte tennishal, vier outdoor tennisterreinen en een overdekte padelhal.

De zaak heeft een grote capaciteit, is volledig nieuw en uitgerust met meubilair en een professionele keuken. De concessie omvat bovendien het leveringsrecht voor dranken in de naastgelegen kantine. 

De infrastructuur

  • Gloednieuwe infrastructuur met grote verbruiksruimte (<200 m2) reeds voorzien van een toogmeubel, tapinstallatie en dubbele spoelbak.
  • Volledig bemeubeld interieur (modern en tijdloos) exclusief het terrasmeubilair.
  • Ruim overdekt terras met zicht op de sportvelden.
  • Op maat ingerichte horecakeuken.
  • Voldoende opslagruimte beschikbaar en een vlotte toegang via een goederenlift.
  • Gedeeld sanitair, onderhouden door Farys.

Financieel

  • Je betaalt als concessiehouder een jaarlijkse concessievergoeding van 20 000 euro. Je ontvangt 50 % korting op deze concessievergoeding tijdens het 1e jaar (10 000 euro korting). Deze concessievergoeding is inclusief afvalverwerking en nutsvoorzieningen.
  • Je betaalt een jaarlijkse vergoeding van 2,5 % van de omzet (excl. btw) indien deze hoger is dan de concessievergoeding. M.a.w. enkel indien je omzet groter is dan 800 000* euro betaal je 2,5 % op de omzet boven dit bedrag.(*afwijkingen i.f.v. de indexering van de concessievergoeding)
  • Je hebt het leveringsrecht voor dranken in de naastgelegen sportkantine. Je ontvangt 20 % op de inkoopprijzen van dranken.
  • Farys staat in voor verdere afwerking van de keuken (prof. dampkamp en spoelbak reeds aanwezig) in overleg met de concessionaris tot een maximaal bedrag van 30 000 euro.
  • Je staat in voor het voorzien in terrasmeubilair.

Onze voorwaarden

  • De horecagelegenheid is minstens geopend wanneer er sportactiviteiten doorgaan.
  • Farys sloot een aparte concessie voor de levering van dranken. De concessionaris is gehouden deze te volgen voor zolang deze geldig is.

De concessie wordt toegekend op basis van een visienota, een businessplan én een motivatie en nota over de ervaring.

Alle informatie is terug te vinden in volgende documenten:

De concrete opstartdatum wordt in overleg met Farys vastgelegd.

Interesse

Bezorg je kandidatuur uiterlijk op donderdag 25 september 2025 om 15.00 uur aan:
Farys, t.a.v. Divisie Aankoop, Stropstraat 1, 9000 Gent.

Meer info of vragen?

  • Inhoudelijke vragen over het dossier?
    Deze kunnen schriftelijk gesteld worden aan Farys - Divisie Aankoop, aankoop@farys.be.

  • Plaatsbezoek plannen?
    Dit kan op afspraak bij Stephane De Meulemeester, stephane.demeulemeester@farys.be, 0476 96 91 44.
     

Van sport tot sfeer: ontdek de locatie

Horecagelegenheid
met uitzicht op de tennishal
Horecagelegenheid sportsite Moerbeke     Uitzicht op tennisterrein vanuit horecagelegenheid sportsite Moerbeke

Professionele keukeninfrastructuur
Keuken horeca sportsite Moerbeke

Kantine
met uitzicht op de tribune van de voetbalterreinen
Kantine sportsite Moerbeke     Tribune voetbalterreinen Moerbeke

Terras
met uitzicht op de tennisterreinen (exclusief meubilair)
Terras sportsite Moerbeke

Sporthal Moerbeke
Sporthal Moerbeke

 Foto's: © DigiFoto Lokeren - Karine Cleiren

 

02/09/2025
Vacatures

Wij zoeken een medewerker Schoonmaak voor de Oude Post

E1-E2-E3 | Halftijds | Onbepaalde duur | Opname in een wervingsreserve

Heb je goesting om op een unieke werkplek in hartje Lokeren aan de slag te gaan? Als medewerker Schoonmaak zorg je ervoor dat het voormalige postgebouw op de Markt er altijd piekfijn uitziet. Samen met je collega’s help je mee om van deze nieuwe centrale ontmoetingsplek een stralende locatie te maken.

Functie  

  • Je staat samen met jouw collega’s in voor het dagelijks en periodiek onderhoud van het postgebouw.
  • Je draagt bij aan een aangename sfeer voor iedereen die het gebouw betreedt, door te zorgen voor nette bureaus en vergaderruimtes, sanitaire voorzieningen en andere publiek toegankelijke ruimtes.
  • Je zet lokalen klaar in functie van geplande activiteiten.
  • Je biedt logistieke ondersteuning bij de organisatie van recepties en officiële gelegenheden.

Profiel

  • Je bent een schoonmaaktalent met zin voor verantwoordelijkheid.
  • Je hebt oog voor een nette en verzorgde omgeving.
  • Wisselende werktijden schrikken je niet af, met ook weekendwerk op zaterdagvoormiddag.
  • Je hebt een flexibele werkhouding: je bent bereid om waar nodig in te springen op andere locaties, bij andere taken en occasioneel ook buiten de reguliere werkuren (’s avonds, weekend, feestdag).
  • Je bent discreet en loyaal.
  • Je ziet werk en je kan het werk organiseren zodat de taken correct, tijdig en verzorgd worden afgewerkt.
  • Kennis van onderhoudstechnieken, -producten en -machines is zeker een pluspunt.
  • Je slaagt voor een vergelijkende selectieprocedure.

Aanbod

  • We bieden een aantrekkelijk salaris met een minimum bruto aanvangswedde van 1172 euro/maand (halftijds), met doorstroommogelijkheden naar hogere salarisschalen binnen hetzelfde niveau tot een maximum bruto wedde van 1464 euro/maand (halftijds).
  • Relevante beroepservaring wordt meegenomen voor de geldelijke anciënniteit (onbeperkt) en schaalanciënniteit (max. 12 jaar).
  • Daarnaast krijg je minstens 30 vakantiedagen en 14 feestdagen, maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer (woon-werkverkeer), extralegaal pensioen en een hospitalisatieverzekering.
  • Geslaagde kandidaten worden opgenomen in een wervingsreserve (verlengbaar).
  • In eerste instantie zoeken we 3 halftijdse medewerkers om vanaf november in het postgebouw te starten.

Solliciteren kan tot en met 15.09.2025 via lokeren.be/solliciteer.

29/08/2025
Vacatures

Wij zoeken een Administratief medewerker onthaal - Bibliotheek

C1-C2-C3 | Voltijds | Bepaalde duur | Startbaanovereenkomst

De functie

Onthaal en dienstverlening

  • Je bemant de balie tijdens de openingsuren.
  • Je informeert bezoekers over het bibliotheekaanbod en biedt ondersteuning bij het gebruik van verschillende diensten (online catalogus, bibliotheekcomputers, digitaal aanbod).
  • Je beantwoordt vragen van bibliotheekgebruikers en handhaaft de sfeer en de orde in de bibliotheek.

Bibliotheektechnische taken

  • Je staat mee in voor een vlotte verwerking van uitgaande en inkomende materialen.
  • Je houdt de bibliotheekcollecties mee op orde en maakt nieuwe materialen gebruiksklaar.

Publiekswerking

  • Je ondersteunt de scholenwerking en begeleidt klasbezoeken.

Profiel

  • Je komt in aanmerking om aangesteld te worden in een startbaanovereenkomst: je bent jonger dan 26 jaar.
  • Je beschikt over sterke sociale vaardigheden en vindt makkelijk aansluiting bij uiteenlopende doelgroepen.
  • Je bent flexibel in je taken en uren (avonduitleendienst, zaterdagwerk via een beurtrol, occasioneel werk buiten de openingsuren van de bibliotheek).
  • Je bent ondernemend en organisatorisch sterk.
  • Je bent vertrouwd met alle courante software en verwerft makkelijk nieuwe kennis.
  • Je bent houder van een diploma secundair onderwijs of daarmee gelijkgesteld, of een hoger diploma.

Aanbod

  • De minimum bruto aanvangswedde bedraagt 2396 euro/maand met mogelijkheid tot het doorstromen naar een hogere salarisschaal binnen hetzelfde niveau.
  • Onmiddellijke indiensttreding.
  • Minstens 30 vakantiedagen (voltijds) en 14 feestdagen.
  • Maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer voor woon-werkverkeer, extralegaal pensioen.

Solliciteren kan tot en met 14.09.2025 via lokeren.be/solliciteer.

29/08/2025
Vacatures

Wij zoeken een Administratief medewerker Backoffice

C1-C2-C3 | Voltijds of deeltijds | Onbepaalde duur | Opname in een wervingsreserve

Op zoek naar een afwisselende job, waarin je zowel met mensen als met cijfers aan de slag kunt? Als administratief medewerker backoffice neem je een uitgebreide waaier aan taken op ter ondersteuning van één van onze stadsdiensten, en draag je bij aan een efficiënte en klantgerichte dienstverlening.

Functie

  • Je biedt administratieve ondersteuning en je voert opdrachten uit eigen aan een bepaalde dienst.
  • Je werkt mee aan een efficiënte en klantgerichte dienstverlening, waarbij je ook instaat voor de (inhoudelijke) verwerking van dossiers.
  • Je werkt backoffice of in een combinatie back- en frontoffice.

Profiel

  • Je bent een sterke organisator en een vlotte communicator, met een uitgesproken klantgerichte houding.
  • Nauwkeurigheid zit in je DNA: je werkt met oog voor detail en kwaliteit.
  • Je functioneert prima zelfstandig, maar bloeit ook helemaal open in een team.
  • Discretie en vertrouwelijkheid vind je belangrijke eigenschappen.
  • Je bent flexibel ingesteld en bereid tot inspringen in de permanentie (tot 19.00 uur).
  • Je bent handig met courante PC-software en leert snel nieuwe tools aan.
  • Je hebt een diploma secundair onderwijs of daarmee gelijkgesteld onderwijs of een hoger diploma.
  • Je slaagt voor een selectieprocedure die resulteert in een lijst van de geslaagde of geschikt bevonden kandidaten.

Aanbod

  • We bieden een aantrekkelijk salaris met een minimum bruto aanvangswedde van 2396 euro/maand (voltijds), met doorstroommogelijkheden naar hogere salarisschalen binnen hetzelfde niveau tot een maximum bruto wedde van 4386 euro/maand (voltijds).
  • Relevante beroepservaring wordt meegenomen voor de geldelijke anciënniteit (onbeperkt) en schaalanciënniteit (max. 12 jaar).
  • Daarnaast krijg je minstens 30 vakantiedagen en 14 feestdagen, maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer (woon-werkverkeer), extralegaal pensioen en een hospitalisatieverzekering.
  • Geslaagde kandidaten worden opgenomen in een wervingsreserve. Deze wervingsreserve geldt voor de functie van administratief medewerker backoffice (niet voor zuivere onthaalfuncties).
  • We zijn in eerste instantie op zoek naar 1 voltijdse en 1 halftijdse administratief medewerker binnen de financiële dienst.

Solliciteren kan tot en met maandag 15.09.2025 via lokeren.be/solliciteer.

28/08/2025
Vacatures

Wij zoeken een Administratief medewerker voor de dienst Integrale Veiligheid

C1-C2-C3 | Voltijds | Contractueel | Vervangingscontract

Functie

  • Je zorgt voor een vlotte administratieve ondersteuning binnen de dienst integrale veiligheid. Je speelt een sleutelrol in de voorbereiding en opvolging van GAS-dossiers, en je bent ook een aanspreekpunt – vooral telefonisch – voor burgers.
  • Je werkt nauw samen met de medewerkers van het team administratieve sancties, de sanctionerend GAS-ambtenaar en de collega’s van financiële dienst. Samen zorgen jullie voor een efficiënte en correcte afhandeling van dossiers.

Profiel

  • Je werkt graag gestructureerd, snel en met oog voor detail.
  • Organiseren, schrijven en communiceren liggen je helemaal: je bent een echte allrounder.
  • Je hebt basiskennis van het politiereglement van de stad Lokeren en bent vertrouwd met de GAS-wetgeving - of je bent gemotiveerd om je hierin te verdiepen.
  • Je staat achter het handhaven van regels. Je hebt bijgevolg een positieve houding ten opzichte van het opleggen van boetes wegens inbreuken op het politiereglement, waaronder bv. parkeerovertredingen en snelheidsovertredingen.
  • Je bent zelfverzekerd en tactvol, en weet op een klantvriendelijke manier om te gaan met mensen - ook als ze het niet eens zijn met een boete.
  • Je drukt je vlot en correct uit in het Nederlands. Kennis van andere talen is mooi meegenomen.
  • Je kan vlot overweg met gangbare PC-software zoals Excel en leert nieuwe programma’s snel aan.
  • Discretie en vertrouwelijkheid zijn voor jou vanzelfsprekend.
  • Je hebt een diploma secundair onderwijs of daarmee gelijkgesteld onderwijs of een hoger diploma.

Aanbod

  • Onmiddellijke indiensttreding: wij bieden jou een arbeidsovereenkomst in vervanging van een afwezige collega.
  • De minimum bruto aanvangswedde bedraagt 2396 euro/maand.
  • Mogelijkheid tot het doorstromen naar hogere salarisschalen binnen hetzelfde niveau met een maximum bruto wedde van 4386 euro/maand.
  • Minstens 30 vakantiedagen (voltijds) en 14 feestdagen.
  • Maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer voor woon-werkverkeer, extralegaal pensioen.

Solliciteer via lokeren.be/solliciteer.

25/08/2025
Vacatures

Wij zoeken een Diensthoofd promotie voor afdeling Sport en Jeugd

B4-B5 | Voltijds | Onbepaalde duur | Opname in een wervingsreserve

Wil jij mee bouwen aan een bruisend sport- en jeugdaanbod in onze stad? Als Diensthoofd promotie neem je de leiding over het sport- en jeugdbeleid. Je team bestaat uit een 15-tal medewerkers van voornamelijk sportpromotoren en jeugdconsulenten. Samen met dit team voorzie je in een aantrekkelijk en toegankelijk vrijetijdsaanbod, met oog voor een gezonde levensstijl en het welbevinden van de kinderen en jongeren. Je zorgt voor een sterke werking van de Speel-o-theek en ondersteunt verenigingen en partners als expert in het veld.

Jouw profiel

  • Je bent een sterke communicator en organisator.
  • Je weet hoe je een team motiveert en inspireert.
  • Je voelt je thuis in een diverse omgeving en werkt vlot met jongeren en kansengroepen.
  • Als het nodig is ben je bereid om occasioneel ook ’s avonds en in het weekend paraat te staan.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B.
  • Je hebt een bachelordiploma, ofwel een diploma van hoger onderwijs van één cyclus of daarmee gelijkgesteld, of een hoger diploma.
  • Je slaagt voor een vergelijkende selectieprocedure.

Ons aanbod

  • We bieden een aantrekkelijk salaris met een minimum bruto aanvangswedde van 3528 euro/maand, met doorstroommogelijkheden naar de hogere salarisschaal binnen hetzelfde niveau tot een maximum bruto wedde van 5748 euro/maand.
  • Relevante beroepservaring wordt meegenomen voor de geldelijke anciënniteit (onbeperkt) en schaalanciënniteit (max. 12 jaar).
  • Daarnaast krijg je minstens 30 vakantiedagen en 14 feestdagen, maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer (woon-werkverkeer), extralegaal pensioen en een hospitalisatieverzekering.

 

De schriftelijke proef vindt plaats op dinsdag 30.09.2025 (avond). De mondelinge proef vindt plaats op dinsdag 14.10.2025. In de tweede helft van oktober volgt een assessment.                                                                                               

Solliciteren kan tot en met woensdag 17.09.2025 via lokeren.be/solliciteer.

22/08/2025
Vacatures

Kinderdagverblijf Patjoepelke zoekt twee kinderbegeleiders

Heb je een groot hart voor de kleinsten en omring je hen graag met aandacht? Tover je graag een lach op kinderen hun gezicht? Help je kinderen (0-3 jaar) graag hun eerste stapjes in de wereld te zetten? Dan is deze job binnen kinderdagverblijf Patjoepelke zeker iets voor jou!

Kinderdagverblijf Patjoepelke zoekt 2 kinderbegeleiders:

 

 

19/08/2025
Vacatures

Wij zoeken een Coördinator Buitenschoolse Kinderopvang

B1-B2-B3 | voltijds | contractueel voor onbepaalde duur 

Wil jij mee het verschil maken in de opvang en ontwikkeling van kinderen buiten de schooluren en tijdens vakantieperiodes? Heb je een hart voor kinderen én talent voor organiseren en aansturen? Als coördinator buitenschoolse kinderopvang ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse werking van de verschillende opvanglocaties in Lokeren. Je stuurt een team van kinderbegeleiders aan, en ondersteunt en coacht hen in het kader van inclusieve opvang en pedagogisch handelen.

Jouw profiel

  • Je beschikt over pedagogische kennis i.v.m. de ontwikkeling van het kind op sociaal, emotioneel, motorisch en psychologisch vlak en je hebt kennis van het werkveld van de kinderopvangsector.
  • Je bent een vlotte communicator, organisatorisch sterk en een echte teamspeler.
  • Je hebt oog voor veiligheid, welzijn en kwaliteit.
  • Je bent flexibel en kan snel schakelen tussen verschillende situaties. Bij opvangnoden spring je ook actief bij in het team kinderbegeleiding.
  • Als je beschikt over een rijbewijs B, is dat een plus.
  • Je bent houder van een bachelordiploma, ofwel van een diploma van hoger onderwijs van één cyclus of daarmee gelijkgesteld of een hoger diploma, en dit conform de geldende richtlijnen van het agentschap Opgroeien.
  • Je slaagt voor een vergelijkende selectieprocedure.

Ons aanbod

  • We bieden een aantrekkelijk salaris met een minimum bruto aanvangswedde van 3060 euro/maand, met doorstroommogelijkheden naar hogere salarisschalen binnen hetzelfde niveau tot een maximum
    bruto wedde van 5155 euro/maand.
  • Gunstige loonsvoorwaarden aangezien de functie wordt beschouwd als knelpuntberoep: relevante beroepservaring wordt onbeperkt meegenomen voor de geldelijke en schaalanciënniteit.
  • Daarnaast krijg je minstens 30 vakantiedagen en 14 feestdagen, maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer (woon-werkverkeer), extralegaal pensioen en een hospitalisatieverzekering.

De schriftelijke proef vindt plaats op donderdag 25.09.2025 (avond). De mondelinge proef zal plaatsvinden op woensdag 15.10.2025 (hele dag vrijhouden).

Solliciteren via lokeren.be/solliciteer.

18/08/2025
Vacatures

Wij zoeken een Technisch assistent - Team Metaalbewerking

D1-D2-D3 | Voltijds | Onbepaalde duur | Opname in wervingsreserve

Ben jij een handige Harry met technisch inzicht? Voel je je in je element wanneer je met metaal, machines en precisie iets blijvends kan creëren? Als technisch assistent werk je samen met je collega’s en ploegleider mee aan het onderhoud, de herstelling en constructie van metalen onderdelen binnen de stedelijke infrastructuur. Je voert las- en constructiewerken uit met verschillende technieken, en werkt zowel in het atelier als op locatie aan diverse projecten.

Profiel

  • Je steekt graag je handen uit de mouwen, en bent praktisch en oplossingsgericht ingesteld.
  • Je werkt veilig en nauwkeurig met oog voor kwaliteit.
  • Je bent een teamspeler die ook prima zelfstandig aan de slag kan.
  • Je beschikt over technische kennis en vaardigheden binnen het vakgebied. Beschik je over een rijbewijs B? Dan is dat zeker een plus.
  • Je bent flexibel in zowel omgang met anderen als werktijden.
  • Je slaagt voor een vergelijkende selectieprocedure.

Aanbod

  • We bieden een aantrekkelijk salaris met een minimum bruto aanvangswedde van 2352 euro/maand, met doorstroommogelijkheden naar hogere salarisschalen binnen hetzelfde niveau tot een maximum bruto wedde van 3661 euro/maand.
  • Gunstige loonsvoorwaarden aangezien de functie wordt beschouwd als knelpuntberoep: relevante beroepservaring wordt onbeperkt meegenomen voor de geldelijke en schaalanciënniteit.
  • Daarnaast krijg je minstens 30 vakantiedagen en 14 feestdagen, maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer (woon-werkverkeer), extralegaal pensioen en een hospitalisatieverzekering.

Solliciteer tot en met woensdag 10.09.2025 via lokeren.be/solliciteer.

08/07/2025
Vacatures

Wij zoeken een Kinderbegeleid(st)er Buitenschoolse Kinderopvang (BKO)

IFIC cat. 11 | Halftijds | Contractueel voor bepaalde duur

De functie

  • Je staat in voor het onthaal en begeleiden van schoolgaande kinderen tussen 2,5 en 12 jaar.
  • Je organiseert spelactiviteiten en helpt het kind bij ontwikkelings- en leeractiviteiten.
  • Je volgt je eigen en algemene administratie op i.v.m. de kinderopvang.
  • Je hebt aandacht voor de veiligheid, hygiëne en verzorging van het kind en werkt volgens ethische en sociale normen. Je werkt volgens de visie die BKO Lokeren wil uitdragen.
  • Je werkt samen met het gezin als partner in de opvoeding en wisselt informatie uit met het team, familie, administratieve diensten en verzorgend personeel.
  • Vlinderfunctie.

Jouw profiel

  • Je werkt zowel zelfstandig als samen met het team.
  • Je denkt creatief en kan organisatorische eigenschappen aanwenden.
  • Je hebt zin voor nauwkeurigheid en komt regels en afspraken na.
  • Je kan je aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit) en beschikt over sociale vaardigheden.
  • Je bent houder van het vereiste diploma en kwalificatiebewijs, en dit conform de geldende richtlijnen van het agentschap Opgroeien (Kind&Gezin).

Ons aanbod

  • Relevante beroepservaring kan worden meegenomen voor de geldelijke anciënniteit.
  • De minimum bruto aanvangswedde bedraagt 1417,59 euro/maand (halftijds) en de maximum bruto wedde bedraagt 2016,19 euro/maand (halftijds).
  • Minstens 30 vakantiedagen en 14 feestdagen (a rato van de duur van de tewerkstelling).
  • Maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer voor woon-werkverkeer, extralegaal pensioen.

Solliciteren via lokeren.be/solliciteer.

27/05/2025
Vacatures

Wij zoeken een Zorgcoördinator basisonderwijs - SBS Spoele

24/36 | Tijdelijk | Stedelijke Basisschool Spoele

De zorgcoördinator is het aanspreekpunt voor elke zorgvraag in de school. Hij/zij organiseert en coördineert het zorgbeleid op 3 niveaus in samenwerking met de directie, het schoolteam, CLB, ouders en externen.

Jouw takenpakket

  • Je coördineert het geïntegreerd beleid op leerlingenbegeleiding op school
  • Je ondersteunt het handelen van de leraar
  • Je regelt de leerling betrokken taken van het 1e tot 6e leerjaar
  • Je introduceert onderwijsonderzoeken en vernieuwingen in de school- en klaspraktijk

Jouw profiel

  • Je beschikt over collegiaal coachende vaardigheden
  • Je bent discreet en kan nauwkeurig en stipt werken
  • Je beschikt over goede organisatorische capaciteiten, bent sociaal en kan goed samenwerken in een team maar ook met externe instanties (CLB, logo, …)
  • Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden: je bent vaardig in het voeren van oudergesprekken, ‘slecht nieuws’ gesprekken, gesprekken met kinderen, schriftelijke communicatie met ouders, …
  • Je hebt kennis van handelingsgericht werken op school
  • Je hebt kennis van de ontwikkeling van het jonge kind
  • Je hebt kennis van ontwikkelings- en leerstoornissen bij kinderen (voorspelbare factoren herkennen)
  • Je bent sociaal voelend en empatisch
  • Je hebt kennis van de ontwikkelings- en leerplandoelen van OVSG
  • Je hebt kennis van de sociale kaart van Lokeren en omstreken
  • Je hebt kennis van het zorgcontinuüm
  • Je hebt bij voorkeur ervaring binnen de brede onderwijssector of de begeleidende zorgsector
  • Je bent in het bezit van een bachelordiploma (of hoger diploma) zoals bepaald in het besluit van de Vlaamse regering van 27.06.1990
  • Een pedagogisch bekwaamheidsbewijs is een pluspunt
  • Je slaagt voor een vergelijkende selectieprocedure

Ons aanbod

  • Het schoolbestuur is jouw werkgever maar het agentschap voor onderwijsdiensten zorgt voor de uitbetaling van jouw salaris.
  • Je ontvangt een verloning op basis van het barema 148.
  • Tewerkstellingen gepresteerd in het onderwijs en tewerkstellingen in openbare diensten komen in aanmerking voor de berekening van jouw geldelijke anciënniteit.

Solliciteren kan tot en met 8 juni 2025 via lokeren.be/solliciteer.

21/08/2024
Sport Vacatures

Wij zoeken een redder

C1-C2-C3 l contractueel voor bepaalde duur, optie onbepaalde duur l deeltijds/voltijds

Jouw functie

  • Je staat in voor de directe veiligheid van de zwemmers en de zwembadbezoekers.
  • Je houdt de hygiënische eisen in en rond het zwembad op peil en controleert de waterkwaliteit.
  • Je voert het nodige onderhoud uit in het zwembad.
  • Je geeft zwemles en begeleidt activiteiten in het kader van het recreatief zwemmen.
  • Je onderhoudt je zwemtechnieken en reddersgrepen en volgt de jaarlijks verplichte bijscholing.

Jouw profiel

  • Je hebt een groot gevoel voor verantwoordelijkheid.
  • Je bent een klantvriendelijk aanspreekpunt voor alle zwemmers, clubs en scholen.
  • Je bent flexibel qua werktijden (avond- en weekendwerk).
  • Je beschikt over een diploma secundair onderwijs of daarmee gelijkgesteld of een hoger diploma.
  • Je bent houder van het hoger reddersbrevet van Sport Vlaanderen of van een ander gelijkwaardig getuigschrift goedgekeurd door Sport Vlaanderen.
  • Eventueel beschik je over een brevet van initiator zwemmen of over het diploma van leraar.

Ons aanbod

  • Gunstige loonvoorwaarden aangezien knelpuntberoep: Indien je voldoende relevante beroepsanciënniteit kan aantonen, kom je in aanmerking voor onmiddellijke inschaling in een hogere loonschaal C2 of C3.
  • De minimum bruto aanvangswedde bedraagt 2349 euro/maand.
  • Mogelijkheid tot het doorstromen naar hogere salarisschalen binnen hetzelfde niveau met een maximum bruto wedde van 4300euro/maand.
  • Tewerkstellingen in overheidsdiensten worden volledig in aanmerking genomen voor de geldelijke anciënniteit, evenals relevante privé-ervaring.
  • Minstens 30 vakantiedagen en 14 feestdagen.
  • Maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer voor woon-werkverkeer, extralegaal pensioen..

Aanwerving gebeurt op basis van een gesprek.
Solliciteer via lokeren.be/solliciteer.
Meer informatie? Contacteer ons via jobs@lokeren.be of 09 235 32 28.

20/06/2024
Vacatures

EVA Gezinswelzijn Lokeren zoekt Onthaalouders - Gezinsopvang

Werken in de kinderopvang, is werken aan de toekomst!

EVA Gezinswelzijn Lokeren, dienst gezinsopvang werft aan: Onthaalouders - Gezinsopvang

Voorwaarden

  • Minstens 18 jaar oud zijn;
  • Vloeiend Nederlands spreken;
  • Bezitten over het juiste diploma of bereid zijn de kwalificaties te behalen;
  • Beschikken over een woning waarin de kinderopvang kan doorgaan.

Interesse?

Heb je interesse om als onthaalouder aan te sluiten bij de dienst gezinsopvang van EVA Gezinswelzijn? Neem dan zeker contact op met onze verantwoordelijke via ine.vandam@lokeren.be We geven graag extra info over de job en beantwoorden alle vragen die je nog hebt.

Wil je graag aan de slag? Dan nodigen we je uit voor de selectieprocedure waarin we aan de hand van gesprekken en opdrachten nagaan of je over de juiste basiskwaliteiten beschikt om te starten als onthaalouder en je aan te sluiten bij de dienst Gezinsopvang van EVA Gezinswelzijn

Bekijk ook zeker onderstaand filmpje en ontdek wat de job van onthaalouder precies inhoudt, welke taken je hebt en hoe jouw dag er dan doorgaans uitziet. 

29/03/2024
Vacatures

Wij zoeken Schoonma(a)k(st)ers - zwembad en/of sporthal

E1-E2-E3 | contractueel voor bepaalde duur | voltijds of deeltijds (19 uur)

Jouw functie

  • Als schoonma(a)k(st)er sta je samen met jouw collega’s in voor het dagelijks en periodiek onderhoud van het zwembad en/of sporthal.
  • Je staat mee in voor een positieve zwem- en sportbeleving van de klanten door te zorgen voor propere kleedruimtes en andere publiek toegankelijke ruimtes.

Jouw profiel

  • Je bent een schoonmaaktalent met zin voor verantwoordelijkheid.
  • Je bent flexibel inzetbaar (o.a. weekend-, ochtend- en avondwerk) en je werkt volgens een wisselend uurrooster.
  • Je bent discreet en vertrouwelijk.
  • Je kan doelgericht werken en taken correct, snel en verzorgd afwerken met respect voor timing.
  • Heb je enige kennis van onderhoudstechnieken, -producten en -machines, dan is dat een plus.

Ons aanbod

  • De minimum bruto aanvangswedde bedraagt 2252 euro/maand (1126 euro/maand halftijds).
  • Mogelijkheid tot het doorstromen naar hogere salarisschalen binnen hetzelfde niveau met een maximum bruto wedde van 2813 euro/maand (1406 euro/maand halftijds).
  • Tewerkstellingen in overheidsdiensten worden volledig in aanmerking genomen voor de geldelijke anciënniteit, evenals relevante privé-ervaring.
  • Aantrekkelijke verlofregeling.
  • Maaltijdcheques, fietsvergoeding, terugbetaling openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
  • Extralegaal pensioen.

Solliciteer via lokeren.be/solliciteer.
Meer informatie? Contacteer ons via jobs@lokeren.be of 09 235 32 28.